Content marketing handlar om att i egna kanaler dela med sig av berättelser som berör och kunskap som berikar – innehåll som skapar värde för målgruppen. Vad är det egentligen och varför har denna metod gått från att vara perifer till central i många organisationers marknadskommunikation?

Idag är det kunden som har makten över informationen. Cirka 90 procent av alla köpbeslut föregås idag av en sökning, i huvudsak på Google. Vi använder sociala medier för att få tips av personer vi har förtroende för. Därför måste du komma högt på träfflistan och bedömas som relevant i din kommunikation.

Välkommen till en frukost där Lars Wirtén utifrån det paradigmskifte vi har genomgått förklarar varför alla företag och organisationer idag måste erbjuda innehåll som skapar värde i sin marknadskommunikation.

Lars Wirtén driver sedan 1998 Wirtén Content Agency. Han har en bakgrund som journalist och skrev redan 1989 en C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap om kundtidningar. Content marketing är en del av Wirténs yrkes-DNA.

Lars kommer bland annat ta upp:
* Paradigmskiftet – därför har du tappat makten över informationen.
* Grunderna i en contentstrategi.
* Definitioner av content marketing.
* Så ser content-processen ut.
* Några goda exempel.

Frukost serveras från kl 7.30. Föreläsningen börjar kl 8.15.

Tid: Torsdag den 28/4, kl 07.30-9.15.
Plats: Wirtén Content Agency, Kalendegatan 25, Malmö
Anmälan: Begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Anmäl dig senast 26/4.