45 procent. Så många fler besökare till säljarnas kontaktsida har etikettproducenten Nordvalls fått sedan företaget började jobba målmedvetet med content 2012. Siffran talar ett tydligt språk. Caroline Dahl, företagets marknadskoordinator, ser att satsningen har gjort skillnad på olika plan:
* fler nya besökare till hemsidan
* ökad konvertering
* fler kundförfrågningar
* ett märkbart starkare varumärke.
Välkommen till säsongens sista frukost där Caroline berättar hur Nordvalls, ett helt ”vanligt” mindre företag, har förändrat sitt marknadsarbete. Från att ha varit en traditionell annonsbeställare arbetar Nordvalls marknadsavdelning idag i praktiken som en redaktion. Det här är inget Red Bull eller Jyske Bank-exempel. Det här är berättelsen om hur du i din vardag kan jobba långsiktigt med content marketing och nå resultat.
Om Nordvalls:
Nordvalls är ett familjeföretag i tredje generation, grundat 1907, och Sveriges ledande etikettproducent. Företaget har ett hundratal medarbetare och en omsättning på cirka 230 miljoner kronor.
Nordvalls har kunder inom alla branscher såsom livsmedels-, kosmetik- och läkemedelsbranschen. Sverige är företagets primära marknad men har försäljning i hela norra Europa. Utöver etiketter tillverkar Nordvalls även biljetter och en del andra förpackningslösningar.
Här hittar du Nordvalls i digitala kanaler:
www.nordvalls.se
LinkedIn
Instagram
Facebook
Mynewsdesk
Frukost serveras från kl 7.30. Föreläsningen börjar kl 8.15.
Tid: Torsdag den 26/5, kl 07.30-9.15.
Plats: Wirtén Content Agency, Kalendegatan 25, Malmö
Anmälan: Begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Anmäl dig senast 24/5.