Lustgården - Wirténs blogg om content marketing

/Blogg/

KUNDTIDNINGEN TRIGGAR ÅTERKÖP

13 april, 2018|

När jag pluggade media- och kommunikationsvetenskap i slutet av 1980-talet (fast det hette informationsteknik då, minsann) skrev jag min C-uppsats i ämnet kundtidningar. Det fanns i princip ingen forskning [...]

HUR MÅNGA GÅNGER OM DAGEN ZAPPAR DU?

22 mars, 2018|

När kabelkanalerna gjorde intåg i Sverige på 1980-talet fick vi ett nytt ord: zappa, en beteckning för att snabbt bläddra mellan kanalerna. Idag känns uttrycket något daterat, men det [...]

UTHÅLLIGHET BYGGER TROVÄRDIGHET

26 februari, 2018|

Content marketing är inte kampanjbaserad. Det är en process och ett förhållningssätt till din marknadskommunikation. Den är ständigt pågående. Minns Lustgården – din content marketing är en trädgård som [...]

TROVÄRDIGT TILLTAL OCH TON

16 februari, 2018|

I förra inlägget om bokstaven S, var jag inne på vikten av trovärdighet, då det bygger upp ett kommunikationskapital. Content marketing handlar väldigt mycket om just detta. Genom att [...]

SANN STORYTELLING SÄLJER

5 februari, 2018|

”Baserad på en verklig händelse!”. Inom förlags- och filmbranschen är det ett starkt försäljningsargument som vi alla har mött många gånger. Att det används så ofta beror naturligtvis på [...]